Šachové programy
Nejlepší šachové programy, šachové databáze, výukové a tréninkové programy ke stažení nebo na DVD
Můžete se naučit šachové zahájení, jak se zlepšit v koncovce nebo střední hře. Jak hrát siciliskou nebo proti sicislkou, francouzskou obranu, dámský gambit, královskou indickou...prostě všechny možné typy zahájení.
Naučíte se šachové kombinaci, taktice a strategii.
Šachové koncovky 9 - Věž a menší figura
Koncovky věží a menší figurou proti věži a menší figuru se vyskytují velmi často, dokonce častěji než věžové koncovky. Není o nich však mnoho literatury. Nové DVD s koncovkami tuto mezeru zaplňuje. Zabývá se čtyřmi různými materiálovými konstelacemi věž a jezdec proti věži a jezdci, věž a protilehlé barvy střelců a stejné barvy střelců a věž a střelec proti věži a jezdci.
Tajemství střední hry, svazek 1 - Síla dámy
Pro šachistu jsou šachové figurky jako specifické nástroje v sadě nářadí. Musíme vědět, jak je co nejlépe používat, podobně jako řemeslník zná své nástroje. Neměli bychom používat šroubovák k zatloukání hřebíku; a neměli bychom používat dámu jen k obraně.
Tajemství střední hry, svazek 2 - Potenciál věže
Pro šachisty jsou šachové figurky jako specifické nástroje v sadě nástrojů. Musíme vědět, jak je nejlépe používat, jako řemeslník zná své nástroje. K zatloukání hřebíku bychom neměli používat šroubovák; a neměli bychom používat královnu jen na obranu.
Taktika 5.díl: Taktika v koncovce
Pokud se chcete zlepšit v šachu, taktický trénink je spolehlivou cestou k úspěchu. Jsou však taktiky... a pak jsou taktiky! V koncovce, a často dokonce hned po výměně dam, už většina standardních kombinací známých ze střední hry nefunguje.
Torreho útok
Torreho útok je velmi účinný způsob, jak dostat soupeře do nepříjemné situace hned od prvního tahu. Bílý hraje tři jednoduché tahy 1 d4 2 Nf3 a 3 Bg5, čímž se vyhýbá mnoha nebezpečným variantám, které může černý často hrát proti 1 d4 a 2 c4.
Trénink strategie: Jak vytvořit plán
V každé šachové partii nastane okamžik, kdy je člověk postaven před otázku: Co mám teď dělat? Často řešení zahrnuje více než jen nalezení jednoho tahu a místo toho je třeba vypracovat kompletní plán. Abyste mohli sestavit efektivní plán, je třeba se do pozice ponořit hlouběji - pouhé určení, které figury jsou dobré a které špatné, obvykle k nalezení cesty nestačí.
Útočný repertoár s 1.d4! 1.díl
V této podrobné "dvoudílné" sérii videí se podívám na hlavní linii bílého systému založenou na 1.d4. Tento seriál je určen ambiciózním hráčům, kteří chtějí na svého soupeře vyvinout maximální tlak hned od začátku partie. V tomto šachovém programu se zabývám pozicemi, v nichž černý hraje s časným tahem d5. Výchozí pozice je 1.d4 d5 2.c4. Tato série má mnoho kapitol a je důkladnou analýzou, která ukazuje, jak bojovat o výhodu z pozic, ve kterých černý hraje s časným d5.
Útočný repertoár s 1.d4! 2.díl
V této "dvoudílné" sérii videí se podívám na hlavní linii bílého systému založenou na 1.d4. Tento seriál je určen ambiciózním hráčům, kteří chtějí na svého soupeře vyvinout maximální tlak hned od začátku partie. V šachovém programu se zabývám pozicemi, ve kterých černý hraje bez časného d5. Výchozí pozicí této série je 1.d4 d5 2.Nf6. Zaměřujeme se na systém bílého proti zahájení, jako jsou "Nimzo-Indian", Benoni a Benko. Upozorňujeme, že nejsou zahrnuty varianty Grunfeldova a Královská indická (2...g6).
Útočte jako mistři světa
Vynikající hráči šachové historie dominovali ve svých epochách velmi osobitým stylem, což se odráželo i ve způsobu, jakým takticky uzavírali své partie. Nyní máte možnost jít ve stopách světových šampionů - s touto jedinečnou sbírkou kombinací!
Vysvětlení Benkova gambitu
Pal Benko zanechal šachovému světu obrovský odkaz. Nejenže byl vynikajícím skladatelem studií, ale dal také své jméno gambitové linii 1.d4 Nf6 2.c4 c5 3.d5 b5. V tomto šachovém programu vás Erwin l'Ami provede Benkovým fascinujícím gambitem. Již ve třetím tahu začíná černý boj o iniciativu, což je strategie, která se osvědčila v bezpočtu partií na amatérské i mistrovské úrovni.
Základy vítězného šachu 2.0
Na tomto DVD vám Andrew Martin, zkušený kouč a mezinárodní mistr, ukáže, jak na to. Andrew Martin o tomto DVD: "Je to už deset let, co vyšly první 'Základy vítězného šachu', a tak jsem si řekl, že je na čase se k tomuto projektu vrátit. Koneckonců, šachy se za posledních deset let dramaticky změnily a standardy se zdají být vyšší než kdykoli předtím. Musíme se pokusit držet krok! Často se říká, že nejsilnější hráči pracují jako stroje. Jakmile získají vyhranou pozici, vyhrají ji.
Zářící Sveshnikovova Sicilská
Vždycky jste chtěli hrát jako mistr světa? Už nehledejte dál! Vzhledem k tomu, že Magnus Carlsen použil v zápase o titul mistra světa proti Fabianu Caruaně jako svou zbraň právě variantu Sveshnikova, nemohl být tento šachový program načasován lépe. Holandský velmistr Erwin L'Ami (bývalý druhý Veselin Topalov a v současnosti druhý Anish Giri), vás provede touto dynamickou variantou zahájení. Program nabízí kompletní přehled tohoto fascinujícího zahájení, které inspirovalo celé generace šachistů!
Endgame Turbo 5 USB flash drive
Dokonalá analýza koncovek a obrovské zvýšení výkonu motoru: získejte jej s novým Endgame Turbo 5! Díky novému formátu je Endgame Turbo 5 menší, rychlejší a přitom má větší rozsah. Flash disk USB 3.0 (128 GB) pokrývá 143 nejdůležitějších šestikolových koncovek, což umožňuje špičkovým motorům, jako jsou Fritz, Komodo Chess a Houdini, tyto koncovky dokonale přehrát. Ale také obecně hrají koncovky mnohem lépe, protože mají při hledání přístup k dokonalé znalostní databázi Endgame Turbo! Mocný nástroj pro každého, kdo chce studovat koncovky, pro korespondenční hráče, teoretiky koncovek a přátele motorových partií!
Figury, pěšci a čtverce
Je známo, že s figurkami se manipuluje obtížněji než s pěšci - někdy si však mohou vzájemně pomoci, např. jde-li o dobývání čtverce! Co ale dělat, když už jste nad ním získali kontrolu? Jak lze výhodu nové pevnosti využít? To vše a mnohem více se dozvíte v tomto šachovém programu. Zvláštní pozornost je věnována technice přenášení figur, která pomáhá mnohem efektivněji koordinovat různé útoky. Zpracovaná témata: jak vytvářet slabiny, jak dobývat a využívat důležitá pole, silný pomocný pěšec, přenos figur do pevností, koordinace v útoku.
Chess Classics - hry které musíte znát
Videokurz představuje výběr 33 klasických šachových partií, které se hrály od 18. století do začátku druhé světové války. Počínaje Françoisem-André Danicanem Philidorem až po Michaila Botvinnika jsou tyto významné partie, které sehráli největší hráči své doby, poklady šachové historie. Jsou také součástí šachové kultury a každý začínající šachista nebo prostě jen milovník šachové hry by je měl znát. Jak autor vysvětluje v úvodním videu, znalost klasických partií z minulosti obohacuje vaše šachové znalosti obecně a pomáhá zlepšit úroveň vašich vlastních partií.
King's Gambit Vol.1 (download)
Tento program se zaměřuje na Královský gambit přijaté s 3 Bc4. Bronstein kdysi řekl o tomto tahu: "Chcete si zahrát Královský gambit? Dobře, černý může čerpat po 3. Nf3. hrajte 3. Bc4, pokud chcete vyhrát! Samozřejmě, již proběhl dlouhý vývoj od doby Bronsteina. Tento Program si klade za cíl, přinést lidem dostatečně rychle všechny nejnovější vývoje a nové nápady, které jsou hratelné s oběma barvami v této fascinující variantě.
Koncovky, které potřebujete znát 1. a 2.díl
V tomto videokurzu se GM Surya Ganguly připojuje k IM Sagaru Shahovi a na základě svých obrovských zkušeností se s ním dělí o neobvyklou moudrost v koncovkách. Materiál obsahuje převážně pozice s věží proti věži a pěšci a začíná pokrytím základů: Lucena, Philidor a Vancura. Rychle však vstupuje na netriviální území, které bude pravděpodobně výzvou i pro mistry: kluzké teoretické nuance řešení zdvojených pěšců a pěšců na f- a h-polích. Druhý svazek přináší další pozice - mnohé ze špičkových velmistrovských partií -, které vám pomohou (a): zhodnotit vaše porozumění pojmům probíraným v 1. svazku a (b): doplnit toto porozumění. Přibližně 70 % zde probíraného materiálu je tedy aplikací dříve stanovených myšlenek a zbytek tvoří bohaté příklady, které přímo nepodléhají žádnému známému pravidlu.
Kouzelné šachové koncovky
Třetí a závěrečné DVD obou autorů je věnováno speciálnímu oboru Karstena Müllera: koncovce. Claus-Dieter Meyer vzal pod mikroskop mnoho fascinujících příkladů a učinil několik velmi překvapivých objevů. Tato bohatá pokladnice tvoří základ videoprezentace Karstena Müllera na DVD: ve více než 4 hodinách před kamerou vám hamburský velmistr představí senzace ze světa koncovek - částečně sahající daleko za hranice standardních technik a pravidel - a doplní je o několik případů s vlastními příklady.
Kouzlo šachové taktiky 2
Podobně jako u prvního MOCT-DVD se vše týká taktiky. V živých zahájeních, střední hře i koncovkách Šachový trenér a analytic FM Claus Dieter Meyer opět dal pod mikroskop komplexní fond nadčasových her i fragmentů, mnohdy převzaté z Německé Bundesligy....